11 Şubat 2017 Cumartesi

HAFTASONU KAHVALTISI VE KAKAOLU PANKEK

 
Tarif Ece Zaim'in kahvaltılık hindistancevizli ve kakaolu pankek tarifinden, ben bir kaç değişiklik yaptım. Onun tarifi oldukça sağlıklı iken ben tarife şeker ve normal un ekledim. Ne yapayım yani, ben biraz şekerli seviyorum hayatı. Zaten hafta da bir veya iki gün güzel bir sofrada kahvaltı edebiliyoruz, bu kadarcık da kendimizi şımartmayalım mı yani?
Bu hafta sonu bu pankeklerden kahvaltınız için deneyin derim, kesinlikle pişman olamayacaksınız. Bu ölçülerle yaklaşık 4-5 kişi rahat doyuyor, hele de yanında simit, poğaça, ekmek gibi bir şeyler varsa 6-7 kişilik misafir grubunuz içinde yapabilirsiniz.
Ve tabi ki bence,  hangi markayı tercih edersiniz bilmiyorum ama pankeklerinizin yanında mutlaka bir kakaolu fındık kreması servis edin. Biz çoğu zaman Torku'nun Banada'sını tercih ediyoruz, görüldüğü üzere bazen de Nutella'yı.
Malzemeler
2 adet yumurta 
5 yemek kaşığı şeker 
1,5 su barağı süt
8 yemek kaşığı tepeleme yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı tepeleme tam buğday unu
2 yemek kaşığı toz hindistancevizi
1 tatlı kaşığı kakao
1 paket vanilya
6 adet ceviz, ince rendelenmiş
Yarım paket kabartma tozu
Yapılışı 
Büyük bir kasede ilk önce yumurta, şeker ve sütü biraz çırpıyoruz, geriye kalan tüm malzemeyi de ekleyip 1 dakika kadar daha çırpıyoruz. Kalın bir kek hamuru kıvamında olmalı karışımımız, eğer un yeterli gelmezse 1 kaşık daha ekleyebilirsiniz. 
Bu arada düz tabanlı genişçe bir tavayı ısıtıyoruz. Bir peçeteye çok az bir sıvıyağ döküp tavayı hızlıca yağlıyoruz. Bu işlemi tavaya her yeni hamuru dökmeden önce tekrarlayacağız.
Bir kepçe yardımıyla, hamurdan tavaya araları boşluk kalacak şekilde yuvarlak hamurlar döküyoruz. Üzerlerin de baloncuklar oluşmaya başlayınca spatula ile çevirip arkasını 10-15 saniye kadar pişirdikten sonra tabağa alıyoruz. Hamur bitene dek bu işleme devam ediyoruz.  Afiyetle... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder